У Любешівському районі жертвами шахраїв стали відразу двоє людей

29 Грудня 2018, 17:55
2244

До Любешівського відділення поліції звернулись одночасно двоє людей, які повідомили, що з їхніх банківських карток зникли гроші.

Про це повідомляють  на сторінці райвідділу у Facebook.

У п’ятдесятирічної мешканки селища пропало 30 тисяч гривень, а в двадцятидев’ятирічного любешівчанина – 14 тисяч.

Поліція вважає, що це сталося внаслідок шахрайських дій кіберзлочинців, які діють за певними схемами обману, і наводить приклади найпоширеніших.

1. Отримання паролів банківських карток і рахунків.
Кібер-злочинці представтавляються працівниками соціальних служб, благодійниками та працівниками фінустанов. Виманюють паролі до карток і рахунків і знімають гроші.

2. Пропозиція липових послуг від імені банків.
Шахраї розміщають в інтернеті оголошення або так звані «Нігерійські листи», про можливість отримати кредит без застави в інтернет-аукціонах, лотереях чи акціях банку. За послуги, на зразок оформлення документації та експертиз, просять певну суму на картковий рахунок. Всі гроші перераховують на підставних людей, з підробленими паспортами, що ускладнює можливість розслідування та повернення грошей.
3. Злом систем «Клієнт-банк».
За допомогою вірусних комп’ютерних програм шахраї отримують дані про систему, використовують шкідливий програмний код і виробляють віддалений вплив на роботу комп’ютерів жертв. Таким чином кібер-злочинці списали цього року 270 рахунків і зняли 68 мільйонів гривень. 47,5 мільйона правоохоронцям вдалося повернути в казну комерційних банків.
4. Зчитування інформації з банківської картки в банкоматі.
У банкомат вставляють пристрій, який зчитує інформацію з банківської картки і знімає гроші. За допомогою так званих «накладок» лиходіям вдається списувати інформацію з десятків карт користувачів одного банкомату.

Щоб захистити своє майно від шахраїв, працівники поліції радять дотримуватися таких правил:
– нікому і ні під яким приводом не повідомляти свій ПІН-код, номер картки, CVVномер, слово-пароль карти, навіть якщо по телефону представляються працівниками банку;
– не носити ПІН-код в гаманці або в мобільному телефоні (смартфоні);
– під’єднати СМС-банкінг, який повідомляє про операції по картковому рахунку;
– у мережі Інтернет здійснювати перерахування грошей виключно за допомогою знайомих вам ресурсів, які мають протокол https://, на комп’ютерах, які мають антивірусне забезпечення;
– користуючись банкоматом, перевірити, чи немає там сторонніх предметів, накладок;
– не вірити «нігерійським листам», перевіряти інформацію в оголошеннях, банківські послуги отримувати у відділеннях, а інформацію про них на офіційних сайтах.

Читайте також«Любешівчани зможуть викликати поліцію однією кнопкою смартфону».

Коментар
25/04/2024 Четвер
25.04.2024