Відповідь на риторичне запитання або чому на Любешівщині підвищилась вартість проїзду

05 Листопада 2017, 11:35
2450 Джерело: umannews.in.ua

Жителі Любешівщини обурені черговим підвищенням вартості проїзду.

Обговорювати тему цін за квитки почали з понеділка, 20 жовтня. Наскільки більше потрібно платити за проїзд і чим саме це обумовлено, з’ясовували журналісти «Нового життя».

На автостанції нам повідомили, що збільшення вартості проїзду стартувало, дійсно, двадцятого жовтня. Саме того дня на всі рейси перевізника Наталії Приходько піднялася ціна на проїзд, зокрема й мінімальний – на одну гривню. Протягом декількох наступних днів до неї приєдналися також четверо інших перевізників, автобуси яких курсують нашим районом. Щодо того, на скільки ж відсотків збільшилася ціна, старший касир повідомила, що сума проїзду залежить від кілометражу. І наразі один кілометр коштує 66 копійок. 
 
Та якщо рахувати за кілометражним критерієм, то, на прикладі села Седлище, вартість проїзду, до якого збільшилася на дві гривні, подорожчання цілком виправдане: п’ятнадцять кілометрів помножити на 0,66 копійки дорівнює дев’ять гривень дев’яносто копійок (проїзд коштує десять). Але якщо за цим же критерієм порахувати проїзд до інших сіл, які мають для перевізників «не дуже зручне місце розташування», то ситуація складається неоднозначна.  

Ми вирішили поспілкуватися безпосередньо із самими перевізниками, аби з’ясувати, чим же обумовлене таке подорожчання вартості проїзду і за яким критерієм воно вираховувалося. Так, один із найбільших перевізників Наталія Приходько повідомила, що вартість проїзду на всіх її рейсах піднялася на 18% у зв’язку зі стрімким ростом цін на пально-мастильні матеріали, а відбулося це ще двадцятого жовтня. 

У свою чергу місцевий перевізник Олексій Пилипчук повідомив для редакції, що на своїх рейсах, які з його слів є неприбутковими, підняли вартість проїзду на початку цього тижня. А обумовлено це, насамперед, ростом цін на пально-мастильні матеріали та на запчастини, які через поганий стан доріг досить часто псуються. Крім того, він водночас озвучив і одну з найбільших проблем, яка хвилює його як перевізника. А полягає вона  в тому, що окремі жителі, котрі мають «буси», буквально перед рейсовими автобусами забирають людей із зупинок, тим самим лишаючи їх без пасажирів. Та це вже інша проблема…

Тож з’ясувати, наскільки ж реально підвищилася ціна проїзду, не так то просто. Адже, якщо порахувати, спираючись на 18% (як зазначили перевізники), то у багатьох населених пунктах є суттєві розбіжності. А чому так – запитання досить риторичне.

Крім того, як повідомив головний спеціаліст відділу інвестицій та інфраструктури РДА Ігор Комар-Стаховський, після прийняття постанови Кабміну №240 від 25 березня 2015 р., вартість проїзду регулюють самі перевізники. Тож вони діють на свій розсуд і залишаються без жодного контролю влади.
 
Ось така непроста ситуація. Та, як не крути, а люди опиняються у безвиході і змушені погоджуватися із підняттям вартості проїзду. Адже їм все одно треба доїжджати на роботу, навчання, в лікарню, банки, пенсійний тощо. Тож із часом пасажири звикнуть до «нових» цін на проїзд, так би мовити, адаптуються. От тільки чи надовго вони затримаються у такому «вигляді» – невідомо. Адже, як повідомила перевізник Наталія Приходько, таке подорожчання проїзду далеко не остаточне, оскільки ціни на пально-мастильні матеріали, що і є основною причиною збільшення вартості проїзду в громадському транспорті, продовжують «рости вгору».
Коментар
16/04/2024 Вівторок
16.04.2024
15.04.2024