«З дитинства знав, що матиму творчу професію», – Валентин Видерко
Любешівець дійшов до фіналу престижного міжнародного конкурсу дизайнерів.
Валентин Видерко – молодий дизайнер із Любешева, один із переможців конкурсу DOTYK NATKNENNYA-2019. В інтерв’ю він розповів, як почуття стилю та любов до дизайну розвинулись у професію.
– Як Ви прийшли до дизайну?
– З дитинства я знав, що матиму творчу професію. Навчався у Львівській Національній Академії Мистецтв. При вступі в навчальний заклад стояв вибір між монументальним живописом та дизайном. Десь в останній момент, мабуть, на підсвідомому рівні, я обрав дизайн. Мені подобається працювати з об’ємом і створювати речі, якими люди можуть користуватися щодня. Наразі я один зі співавторів дизайн-студії житла FUTURIO.
– До конкурсу DOTYK NATKHNENNYA вже були конкурси?
– Для мене участь у конкурсі саме з предметного дизайну була першим досвідом. Проте до цього я вже спробував свої сили та отримав перемогу в конкурсі «Будинок майбутнього» від компанії MERX. Це була гарна можливість наочно продемонструвати, що таке будинок майбутнього та яким має бути його дизайн.
Читайте також: Любешівець став переможцем всеукраїнського конкурсу дизайнерів
– Конкурс DOTYK NATKHNENNYA переріс у ще один творчий виклик - Вам випала можливість брати участь в RED DOT Desing Award. Що це для вас означає?
– Дійсно, як Ви вже зазначили, це насамперед виклик. Виклик для мене, як дизайнера, виклик моїй діяльності. RED DOT Desing Award – це визнання професійною спільнотою, можливість виходу на міжнародний рівень, можливість показати, на що я здатен.
– У конкурсі RED DOT Ви вийшли у фінал, які враження?
– Вихід у фінал для мене велике досягнення! Я вдячний DOTYK NATKNENNYA, які подарували мені можливість спробувати свої сили у RED DOT. Я навіть не очікував такого. А тепер, коли я у фіналі, виникають доволі азартні відчуття…. Адже хочеться іти далі - до перемоги.
– Чим цікавий конкурс від виробника?
– Перш за все це діалог між виробником та дизайнером. Важливо зрозуміти, чого хоче компанія, які предмети вона очікує побачити від дизайнера. Якщо ви вгадаєте і концепт сподобається компанії, то і результат не змусить себе чекати. Не варто боятися помилок, потрібно просто працювати далі й іти до мети. Вже заради оцінки виробником та коментарів щодо твого концепту слід брати участь у таких конкурсах, як DOTYK NATKHNENNYA. Адже ідея без реалізації, так і залишається лише ідеєю. Чимало концептів так і помирає, не побачивши світу. А такі конкурси надають можливість реалізовувати дизайнерські ідеї в реальні речі, якими користуються люди.
– Шлях дизайнера має на увазі постійне генерування ідей. Що допомагає Вам підтримувати творчий вогонь і не опускати руки?
– Думаю ті моменти, коли ти бачиш і торкаєшся результату своєї праці. Щоб домогтися очікуваних результатів, необхідно постійно працювати й ніколи не опускати рук. Перш ніж задуманий концепт стане реальним предметом, яким би ви хотіли його бачити, буде витрачено чимало часу й нервів. Але не відступайте! Тільки так, а не інакше!
– Чому одні концепти перемагають у конкурсах, а інші, так і лишаються нереалізованими?
– Думаю невідповідність критеріям виробництва відсікає значну кількість робіт.
– Як сучасним дизайнерам продати свої роботи?
– Виходити на публіку. Презентувати свої роботи та звісно налагоджувати співпрацю із виробниками. Такі конкурси як DOTYK NATKHNENNYA - чудова платформа для цього.
– На кого Ви рівняєтеся в професійній сфері?
– Я б не сказав, що маю певних кумирів. Смаки з часом змінюються. Але я завжди слідкую за дизайнерами та архітекторами, роботи яких водночас прості та складні, функціональні, та не несуть декору заради декору.